2011. június 30., csütörtök

Felkészülés indul! Nike Félmaraton Edzésterv 1. hét

Picit megcsúszva, de talán még nem túl későn sikerült észbe kapnom. Ti tudjátok, hogy már csak 10 hét van a Nike félmaratonig? A csudába :)

Szóval múlt héten neki kezdtem az edzéstervnek. Eredetileg egy konkrét terv volt amit a nikerunning-ról töltöttem le, de azóta nem lelem. A kinyomtatott verziómnak meg lába kélt. Így össze ollózgatom minden hétre a tervet. A célom (legalábbis az edzésterv első hetében), hogy 2 óra alatt fussam le a félmaratont !

Segítette a kedvem, hogy múlthéten beugrottam a spuriba, Tóni szülinapjára utalványért. Ha már ott jártam, akkor a seggére csaptam a maradék szülinapi utalványomnak :) Végül két szépséges futó short lett belőle. :)

Na de akkor nézzük a múlt hetet, azaz E.T/1

1/1: Csütörtök 21:30, laza 40 p

Ideje neki állni a felkészülésnek! El is kap a lendület, hogy jaj már csak 12 hét? (igazából 11, de erre csak később jövök rá :D) Szóval erős lelkesedéssel indulok útnak. Ezer éve nem futottam normálisan rendszeresen, ennek ezennel vége.
Az idő kellemes, jól is esik a mozgás, szinte végig úgy tűnik, egy eseménytelen futás lesz ez. De ekkor feltűnik a nyomomban egy kis állat :) A lakótelep szélén egy hatalmas fülekkel ugráló nyuszi!!! Juj, hogy mi a bánatért nincs normális fényképező a telefonomon?
Én futottam a járdán, ő meg ugrált mellettem az úttesten. Azt nem engedte meg, hogy megsimizzem, de arra hallgatott, h. gyere be a fűre! Milyen egy jól nevelt jószág :) Épp kezdtem kétségbe esni, h. most hagyjam magára, vagy állítsak haza egy nyúllal? Amikor előkerült a gazdája :) Hú, nagy kő esett le a szívemről :)

na ez egy picit hosszabb lett, de gondoltam megosztom ezt a kedves élményt veletek. :)

Edzésadatok: Átlag pulzus: 139
                     Átlag tempó: 6:57p/km

1/2: Péntek 20:08, hosszú futás


"Hűű de jó volt :) Ki mentem a rákospatakra és annak mentén mentem, úgy éreztem magam mint Forest gump, hogy már sosem állok meg aztán visszafelé már erősen éreztem a lábikóim, de akkor is jó volt nagyon.
Ja és tök elkezdett bejönni ez a könnyű futás, szóval most így fogom főleg nyomni és ebbe csenek résztávot, vagy rövidebbeken gyorsítok.."

idézet az edzésnaplómból, azt hiszem ez a leghitelesebb, ahogy közvetlen edzés után írtam róla.


Edzésadatok: Átlag pulzus: 145
                     Átlag tempó: 7:09p/km

1/3: Vasárnap, 20p laza + 10 p lépcsőzés

Ami szinte biztos, hogy minden hétre beszúrok egy ilyen lépcsőzéssel kiegészített edzést is. Sajna itt elég rövid a lépcső, de sebaj, megyek rajta le-föl. Érdekes de nem vitte fel nagyon durván a  pulzusom. Jól esett az egész edzés, de azért elfáradtam rendesen. Garmin meg meg állt a lépcsőzésnél, túl kevés volt neki a táv, lehet  itt majd át kéne állítanom a futásról?

Edzésadatok: Átlag pulzus: 133
                     Átlag tempó: 6:40p/km

Az első hétre direkt csak 3 edzést terveztem, mert az utóbbi időben nem futottam rendszeresen, sőt.. Aztán, nehogy túl sokat akar a szarka... cipőbe lépjek.

Keresztedzés heti adag: bringa 90, 5 km, 2 Nike Training.

U.I.: Hétvégén lezajlott az Ultra Balaton, ami nem kis hatással volt rám. Emberek egybe körbe futják?? Normális? Hogy ez milyen gondolatokat ébresztett bennem? Következő heti edzéstervben elmesélem :)


10 megjegyzés:

  1. Hajrá. Nekem emberi számítás szerint nem lesz meg a két órán belüli félmaraton, 2:10-en belül már boldog lennék. Drukkolok, hogy neked meg legyen :-)

    VálaszTörlés
  2. Húha... Most nézem vissza az edzéseimet a nikerunning-on, január végén már 6'10" alatt nyomtam a szigeten a kétköröket, és nem lett meg a Vivicittán a 2 órán belüli idő. Persze kevesebb edzésmúlt, tapír mozgáskordináció, márciusban sérülés, de akkor is.

    Persze semmi nincs veszve, innen szép a győzelem, hajrá :) A 2 órán belüli maratonhoz a tempókat 5'10"-es sebességgel kell nyomni, elvileg. Az alapozás nagyon sokat segít, tempót futni elvileg ráérsz az utolsó 6 hétben is.... Szóval kitartás, ne add fel!

    VálaszTörlés
  3. Köszi, én is drukkolok neked, de amilyen szorgalmasan készülsz, nem féltelek :)
    Nekem az első félmaratonom 2:11 lett.

    VálaszTörlés
  4. István: Meglátjuk, minden áron én sem fogok ehhez ragaszkodni, de elsőre jó kis célkitűzésnek tűnt. Mondjuk nekem, mindig is gyorsabban mentek a versenyek, mint az edzések.

    VálaszTörlés
  5. Viki: jó neked, én nem tudok versenyen sokkal gyorsabban menni. Nem lehetetlen, csak fel kell kötni hozzá a gatyát. Kitartás, szorítunk!

    Gergő, az a nagy büdös helyzet, hogy emberi számítás szerint neked most nem lenne lehetetlen a 2 órán belüli félmaraton. Aki lenyom 8.3-at 5'27"-es tempóban bő két hónappal a verseny előtt, annak simán. De inkább ne incselkedj vele, ne kockáztass egy sérülést, nem éri meg. Csak azért mondom, ugye, mert egy bő hónapja még ott voltál, hogy szintidőn belül legyél, most a 2 óra 10-zel incselkedsz, ne próbáld ki augusztusban, hogy milyen lenne a 2 órán belülire felkészülni. Pantomimes is belebukott, szólt nekem, hogy nem kéne, nem hallgattam rá, én is belebuktam... Ne folytasd a rossz szokásainkat... Jól látom, hogy mész novemberben Siófokra, tűzzél ki mondjuk egy siófoki 2 órán belüli teljesítést, aztán augusztusban gondoljál rá, hogy június végén ez még mennyire szuperálomnak hangzott :)

    VálaszTörlés
  6. Elsőre most tényleg nem célom a 2 óra. Ha beérek, akkor onnantól minden félmaratonra jelentkezek ami él és mozog, Siófokra is. Én is azt gondoltam ki, majd azokon ráérek időket javítani, meg tesztelni magam. Most a célom, hogy végigfussak egy 2.10 környéki idővel. Neked mi a blog.hu-es nicked?

    VálaszTörlés
  7. pannonfunk vagyok, ha nem derült volna ki :)

    VálaszTörlés
  8. Vazze, majdnem írtam, hogy ne bőszítsen, hogy reális a 2 órán belüli maraton, mert pannonfunk most verte ki a fejemből még a gondolatát is :-)

    VálaszTörlés
  9. mármint félmaraton persze :-)

    VálaszTörlés
  10. fiuk, nem tudjatok, Siofokon csak 3 reszes maraton van, vagy egybe is?

    Viki, nagyon jo a sort :))

    VálaszTörlés